יכולת לבצע משימות ולנהל תקשורת בכלים דיגיטלים

בעשור האחרון, עם השינויים הדרמטיים בתחום הדיגיטציה, חל שינוי עמוק באופן בו אנו פועלים בעולם, לרבות צריכת שירותים, למידה, חיפוש מידע ותקשורת עם אחרים. בעולם העבודה המשתנה המדיה הדיגיטלית מתרחבת והופכת למתוחכמת יותר, וכך עולה החשיבות של היכולת להשתמש בערוצים דיגיטליים לאפקטיביות בעבודה.

מיומנות זו מתייחסת ליכולת של היחיד להשתמש בטכנולוגיה דיגיטלית על מנת להשיג מידע ולהעריך אותו, לתקשר עם אחרים ולבצע משימות.

מיומנות זו כוללת:

  • שליטה בכלים ובמדיה דיגיטלית: שימוש במערכות מחשב בסיסיות, אפליקציות ויישומים ברשת ובמובייל.
  • יכולת לתקשר ולהציג מידע באופן ויזואלי (למשל, תרשימים, אייקונים, תמונות להעברת מסר).
  • נכונות לאמץ וליישם שינויים מבוססי טכנולוגיה בסביבת העבודה.
  • התעדכנות והתנסות  מתמדת בהתפתחות ובחידושים דיגיטליים.

דוגמא

דליה עובדת כנציגה ב-call center בחברת תקשורת. עד לא מזמן, מנהלת הצוות הייתה מעדכנת בהדרכה פרונטלית שבועית את השינויים בתנאי המסלולים, במחירים ובמבצעים חדשים ללקוחות. כיום, על כל עובד ללמוד ולהתעדכן על כך בפורטל הארגוני. כדי לשמור על מומחיותה ועל מקצועיותה מול מנהליה ולקוחותיה, השתמשה  דליה ביישום שמאפשר לה לקבל ישירות לנייד עדכונים שעולים לפורטל . כמו כן, שלחה לנייד שלה את מבחני הידע כדי שתוכל לתרגל את התוכן החדש.