יכולת לפעול במגוון מצבים בינאישיים

מערכות העבודה שלנו מבוססות על מנגנוני ניהול, עבודה של צוותים רב-תחומיים וממשקי שירות ומכירה עם לקוחות. למעשה, כמעט כל פעולה תלויה בהשפעה ובאינטראקציה עם אדם אחר. לכן, היכולת לזהות מצבים בינאישיים ולהגיב באופן אפקטיבי היא חיונית.

בנוסף, בעולם העבודה המשתנה בו פעולות חזרתיות מוחלפות במכונות ובאוטומציה, העבודה של היחיד הופכת למורכבת יותר ומאופיינת ברמות גבוהות של עמימות וחוסר ודאות, גם בהקשר הבינאישי. מכאן חשיבותם של כישורים רגשיים  שנתפסים כיום כחיוניים ואף מובילים בעולם העבודה.

מיומנות זו כוללת:

  • זיהוי התרחשויות במצבים בינאישיים בהקשרים שונים (יחסי ספק-לקוח, עבודת צוות, ניהול, שיתופי פעולה, ובחירת דרכי פעולה אפקטיביות.
  • יכולת להיות קשוב לאחר ולהפעיל כישורי אמפתיה במגוון מצבים בינאישיים
  • יכולת לפעול במצבי אי הבנה או אי הסכמה ולהפעיל מיומנויות תקשורת בין אישית אפקטיבית.

דוגמא

דני הצטרף לא מזמן לחברה קטנה בתחום הנדל”ן בתפקיד רכז שיווק. החברה בה עבד בעשור האחרון נקלעה לקשיים ונאלצה לפטר מעל מחצית מכוח האדם, כולל דני. לאחר שנים רבות בתפקידי ניהול בכירים בתחום שיווק פרויקטי נדל”ן, דני נאלץ להתפשר על תפקיד זוטר, בדיווח למנהל צעיר ממנו בהרבה. על אף ששוחחו על “פערי הדורות” בתהליך הקבלה שלו לחברה, דני שם לב למתיחות בינו לבין המנהל, שבאה לידי ביטוי בהימנעות מקשר עין, התעלמות ממיילים ועבודה עם הרכז האחר בצוות מבלי לשתף אותו. דני מתקשה למלא כך את תפקידו ומחליט לשוחח על כך עם המנהל.