יכולת למתג ולשווק את עצמי

האופן שבו היחיד מציג עצמו ברשתות מהווה את כרטיס הביקור התעסוקתי שלו. בנוסף להתרשמות מהניסיון והכישורים שהוא בוחר להציג, על היחיד להיות מודע לכך שהמידע הזמין אודותיו ברשת ישמש גם הוא להתרשמות ממנו.

מיומנות זו כוללת:

  • מיתוג עצמי בשלב חיפוש עבודה, בשלבי העבודה ברשת ובתהליכים תעסוקתיים שונים.
  • זיהוי החוזקות והמאפיינים שלי בעולם התעסוקה והערך המוסף שיש לי להציע.
  • תפיסת הרשת כמקור להזדמנויות תעסוקתיות.
  • האופן שבו היחיד בוחר להתנסח ולהגיב ברשת.
  • היכולת להציג מידע (טקסט, תמונה, וידיאו) לצורך מיתוג, הצגה עצמית ויצירת קשרים באופן מותאם הקשר במדיות השונות.
  • עדכון מתמיד של “כרטיס הביקור התעסוקתי”.

דוגמא

מזל היא מעצבת גרפית, העובדת כשכירה בשעות היום, ובזמנה הפנוי מעצבת כרטיסי ברכה, אותם היא משווקת ברשת. תחילה מכרה אותם דרך דף הפייסבוק שלה, בהיקפים נמוכים. בעקבות קורס חשיפה לרשתות חברתיות, פתחה מזל יוזר באינסטגרם, לאחר שהבינה  ששם נמצאים שחקנים בתחום העיצוב ולקוחות פוטנציאלים. לרגל השקת עמוד האינסטגרם שלה, היא שלחה לכל אנשי הקשר שלה הזמנה מעוצבת ככרטיס ברכה המציגה את יכולותיה ומוצריה. מזל הפכה פעילה בשתי רשתות דיגיטליות, אשר מניבות לה יחד הכנסה נאה.